chalazae آلمان برنامه اسرائیل اسرائیل

chalazae: آلمان برنامه اسرائیل اسرائیل نتانیاهو برنامه ریزی صدراعظم آلمان بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار بین الملل جهت رسیدن به اهداف انقلاب باید فساد را ریشه کن کرد

محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر این عقیده است که در طول 4 دهه که از انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران می‌گذرد، هرچند که به توفیقاتی در سایر بخش‌ها

جهت رسیدن به اهداف انقلاب باید فساد را ریشه کن کرد

جهت رسیدن به اهداف انقلاب باید فساد را ریشه کن کرد

عبارات مهم : ایران

محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر این عقیده است که در طول 4 دهه که از انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران می گذرد، هرچند که به توفیقاتی در سایر بخش ها مانند آزادی و جمهوریت رسیده ایم، ولی نتوانسته ایم به صورت کامل به آرزوی بزرگ ها و اهدافی که جهت آن دست به انقلاب زدیم، دست پیدا کنیم.

به گزارش رویداد۲۴، این روزها، در آستانه 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران قرار داریم. انقلابی که با حرکت مردمی و به رهبری امام خمینی(ره) و بر علیه محمدرضا شاه پهلوی، شکل گرفت.

«استقلال»، «جمهوریت» و «اسلامیت»، سه اصل مهم و اساسی مردم کشور عزیزمان ایران در وقت انقلاب بوده و هست. مردم کشور عزیزمان ایران که به دلایل مختلف، دیگر خواهان نظام شاهنشاهی نبودند، تلاش کردند تا با شکل دادن یک انقلاب، یک مشی جدیدی را بر نظام کلی کشور، حاکم کنند. مشی و رویه ای جدید، بر پایه رعایت اصل «مردم سالاری» و «تشرع».

جهت رسیدن به اهداف انقلاب باید فساد را ریشه کن کرد

به عقیده بسیاری از مردم ایران، سیاسیون و کارشناسان، کشور عزیزمان ایران بعد از گذشت 4 دهه از عمر انقلاب، متاسفانه تاکنون نتوانسته است آنطور که باید و شاید به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند. وجود فساد، تبعیض، ریا، فقر، دروغ و… در جامعه، باعث شده است تا جمهوری اسلامی با آرزوی بزرگ های اولیه انقلاب فاصله‎ای زیاد داشته باشد.

محمدهاشمی، عضوسابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‎وگو با رویداد۲۴، با اشاره به گذشت نزدیک به 4 دهه از انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران و دلایل نرسیدن به همه اهداف مورد نظر انقلاب در این 4دهه، گفت: 40 سال از انقلاب اسلامی می گذرد، ما نمی توانیم بگوییم که در این سال ها به هیچ کدام از اهداف انقلاب اسلامی نرسیده ایم، بلکه باید بگوییم به همه آنچه که مد نظرمان بوده هست، نرسیدیم.

محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر این عقیده است که در طول 4 دهه که از انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران می‌گذرد، هرچند که به توفیقاتی در سایر بخش‌ها

هاشمی با اشاره به اینکه شعار مردم در وقت انقلاب «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود، تصریح کرد: کشور ما در دوران شاهنشانی، دنباله رو آمریکا بود و هیچ اراده ای از خود نداشت. سفارت آمریکا در ایران، مرکز فرماندهی آمریکا در منطقه جهت حفظ منافع این کشور بود و کشور عزیزمان ایران به معنای واقعی هیچ گونه استقلالی از خود نداشت. به طور مثال در خاطرات هویدا آمده است که وزارت مسکن چندخانه را جهت یک وزارت منزل ای ساخته بود، ولی بعد شاه تصمیم می گیرد که این منازل را به وزارت منزل دیگری بدهد، بعد وزرات مسکن نامه ای می نویسد و اعلام می کند که با سفارت آمریکا در خصوص این جابجایی صحبت شده است و مانعی نیست. به معنای دیگر بحث وابستگی به آمریکا و نفوذ آمریکا در کشور ما به حدی بود که حتی جهت جابجایی منزل های سازمانی هم باید از آمریکا اجازه گرفته می شد.

رئیس اسبق شرکت صداوسیما، با تاکید بر اینکه امروزه خوشبختانه ما هیچ گونه وابستگی به شرق و غرب نداریم، خاطرنشان کرد: شعار نه غربی نه شرقی، جمهوری اسلامی، به نظرم تا حد زیادی تحقق پیدا کرده هست. درست است که ما اکنون در بسیاری از بخش ها آزادی نداریم، ولی در بسیاری از موارد هم آزادی داریم. در وقت شاهنشاهی واقعا دیکتاتوری و استبداد بیداد می کرد. ساواک در همه جا حضور داشت و مردم حتی جهت صحبت کردن هایشان هم دچار مسئله بودند. کشور تا پیش از انقلاب، مانند مستعمره آمریکا و مردم نیز مانند برده این کشور بودند. اکنون که در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران قرار داریم، نمی گویم که در همه پرسشها آزادی داریم، ولی خب طبعا در شرایط مناسبی نسبت به گذشته قرار داریم.

هاشمی با اشاره به شعار جمهوری اسلامی، تصریح کرد: این شعار هم تا حدود زیادی معنا و تحقق پیدا کرده هست، هرچند که در بحث «جمهوریت» آن ایراداتی وجود دارد و یا به عنوان نمونه در بحث همان نظارت استصوابی شورای نگهبان که مردم آزاد نیستند بخواهند به هرکسی که می خواهند رای دهند. 40 سال از انقلاب می گذرد و در این سال ها انتخابات بسیاری برگزار شده است و همه مسئولین از شورا و مجلس تا مدیر جمهور و مجلس خبرگان، همه و همه با رای مردم روی کار آمده اند. همین عنوان اهمیت «جمهوریت» را مطرح می کند. بله در بحث اسلامیت، ما نتوانسته ایم آنطور که باید و شاید اسلام را در جامعه پیاده کنیم و قطعا تا حد مطلوب فاصله زیادی داریم. ولی شرایط با گذشته تغییرات بسیاری داشته، هرچند که منکر کاستی ها نمی شویم.

جهت رسیدن به اهداف انقلاب باید فساد را ریشه کن کرد

محمدهاشمی با بیان اینکه نظام تا حد زیادی به اهداف و آرزوی بزرگ های خود رسیده هست، خاطرنشان کرد: ما به اهدافمان رسیده ایم ولی این حد و اندازه اصلا کافی نیست و باید تلاش مان را جهت رسیدن به حد مطلوب، انجام دهیم.

عضوسابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه معمولا در جامعه خوب ها مشخص نیستند، گفت: کسانی که افراد خوبی هستند، خلافی انجام نمی دهند، هیچ گاه نمی آیند خودشان را در معرض دید قرار دهند. آن چیزی که در جامعه زیاد نمایان می شود و رسانه ها نیز به آن می پردازند، «فساد» هست. اینگونه نیست که 80 میلیون نفر ایرانی، همگی فاسد و ریاکار باشند، ولی طبعا هستند افرادی که مدام کارهای خلاف و غیرقانونی انجام می دهند که طبیعتا مجازات هم می شوند. بله متاسفانه در کشور ما فساد، سوء استفاده، مفاسد اخلاقی و … در میان بعضی از مردم جامعه و مسئولین وجود دارد، ولی این به معنای آن نیست که همه کشور دچار چنین مشکلاتی باشد. بسیاری از مردم در شرایط متفاوت به اخلاق و قوانین متعهد و پایبند هستند و نمی توان وجود فساد و بی اخلاقی بعضی از افراد را به تمامی جامعه تعمیم داد.

محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر این عقیده است که در طول 4 دهه که از انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران می‌گذرد، هرچند که به توفیقاتی در سایر بخش‌ها

هاشمی در همین رابطه ادامه داد: رادیو و تلویزیون هیچ گاه به سراغ خیرین نمی رود و آن ها را نشان نمی دهد، ولی از آن طرف مدام به سراغ مفاسد رفته و اخبار فساد و اختلاس را نشان می دهد که بعضا هم بزرگ نمایی می‎شود. ولی به طور خلاصه می خواهم بگویم که پرسشها اخلاقی و مثبت هیچ گاه از سوی رسانه های ما نشان داده نمی شود و فقط به اخبار فساد و اختلاس و تبعیض و … می پردازند.

هاشمی با بیان اینکه تا مدینه فاضله ای که در اسلام جهت ما تعیین شده است هست، فاصله بسیار زیادی داریم، خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلامی یک بحثی وجود دارد به اسم نظارت عمومی یا همان امر به معروف و نهی از منکر. این امر به معروف و نهی ازمنکر فقط بر عهده حکومت نیست. پیامبر اکرم(ص) هم در بخشی از سخنانشان می فرمایند، که شما، علاوه بر اینکه باید ناظر باشید، مسئولیت هم دارید. ما اگر می بینیم که یک فردی کاری را انجام می دهد که به تعبیر دینی یک «گناه» هست، باید به وی تذکر بدهیم. همه جامعه باید به کمک یکدیگر بیایند تا بی اخلاقی و فساد را از جامعه ریشه کن کنند تا بتوانیم سریعتر به اهداف و آرزوی بزرگ های انقلاب، دست پیدا کنیم.

جهت رسیدن به اهداف انقلاب باید فساد را ریشه کن کرد

عضوسابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، در همین رابطه ادامه داد: در جمهوری اسلامی، قوانین و دستگاه های نظارتی زیادی داریم ولی این دستگاه ها متاسفانه مطابق قانون عمل نمی کنند؛ که ما در این مباحث حتما باید به قانون برگردیم و امر به معروف و نهی از منکر نیز باید در جامعه نمود بیشتری پیدا کند. اگر ما بتوانیم به وظایف و تعهداتی که داریم عمل کنیم و «خودسازی» را رواج دهیم، قطعا به آن خواسته ها و اهدافی که جهت آن دست به انقلاب زدیم، خواهیم رسید.

واژه های کلیدی: ایران | اسلامی | ایرانی | آمریکا | انقلاب | ایرانی | انقلابی | اخبار بین الملل

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه