chalazae آلمان برنامه اسرائیل اسرائیل

chalazae: آلمان برنامه اسرائیل اسرائیل نتانیاهو برنامه ریزی صدراعظم آلمان بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی انتظار داریم پرونده فریدون سیاسی نشود/ هیئتی از سه قوه بر اجرای قراردادهای نفتی نظارت دارد ، نوبخت

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هیئتی متشکل از سه قوه بر اجرای قراردادهای نفتی نظارت دارد، گفت: اگر کسی مدرکی مبنی بر اقدام خلاف قانون در این قراردادها دارد، آن ر

انتظار داریم پرونده فریدون سیاسی نشود/ هیئتی از سه قوه بر اجرای قراردادهای نفتی نظارت دارد ، نوبخت

نوبخت: انتظار داریم پرونده فریدون سیاسی نشود/هیئتی از سه قوه بر اجرای قراردادهای نفتی نظارت دارد

عبارات مهم : سیاسی

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هیئتی متشکل از سه قوه بر اجرای قراردادهای نفتی نظارت دارد، گفت: اگر کسی مدرکی مبنی بر اقدام خلاف قانون در این قراردادها دارد، آن را به قوه قضائیه ارائه کند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود راجع به قرارداد توتال و انتقادات مطرح شده است به این قرارداد، اظهار کرد: این توصیه مطرح می شود که آیا سهم کشور عزیزمان ایران کمتر از 20 درصد است؟ در حالیکه این قراداد دو طرف دارد که یک طرف آن شرکت ملی نفت کشور عزیزمان ایران و طرف برابر شرکتهای توتال، شرکت چینی و پترو پارس است.

انتظار داریم پرونده فریدون سیاسی نشود/ هیئتی از سه قوه بر اجرای قراردادهای نفتی نظارت دارد ، نوبخت

وی در ادامه افزود: ما دنبال سرمایه گذاری خارجی هستیم، ولی چون به دنبال انتقال تکنولوژی هم هستیم از شرکت پتروپارس به عنوان شرکت ایرانی خواستیم در کنار شرکت توتال و شرکت چینی باشد این نیز یک قرارداد کم نظیر در تاریخ کشور عزیزمان ایران به خاص بعد از برجام و ثمره فعالیت دولت و همچنین برجام است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت به نظر منتقدان به این قرارداد به خاص نمایندگان دلسوز مجلس احترام می گذارد گفت: راه تامین منافع ملی طرح سه فوریتی جهت توقف این قرارداد نیست. البته همه کسانی که فکر می کنند در این قرارداد واکنش‌ها غیرقانونی انجام شده است است به جای تشویش اذهان عمومی، هر سند و مدرکی دارند به قوه قضائیه ارائه کنند، لیکن تشویش اذهان عمومی جرم است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هیئتی متشکل از سه قوه بر اجرای قراردادهای نفتی نظارت دارد، گفت: اگر کسی مدرکی مبنی بر اقدام خلاف قانون در این قراردادها دارد، آن ر

نوبخت ادامه داد: ماده 12 قانون برطرف موانع تولید تصریح می کند که شورای اقتصاد نظر دهد که قراردادهای منعقده از نظر اقتصادی نافع است یا خیر که شورای اقتصاد قرارداد نفتی اخیر را قبول کرده هست. از سویی براساس ماده 3 قانون نفت، هیئتی متشکل از سه قوه یعنی روسای کمیسیون های انرژی و برنامه مجلس، دادستان کل، وزیر اقتصاد، مدیر بانک مرکزی و مدیر شرکت برنامه و بودجه بر این قرارداد نظارت می کنند. درواقع هیچ قرارداد مهم نفتی به تصویب نمی رسند مگر این که این هیئت بر آن نظارت کنند. متن، حجم مالی، تعهدات، مقدار محصول و وقت اجرای قراردادهای نفتی به وسیله این هیئت بررسی و ارزیابی می شود و سپس این هیئت گزارش خود را به رهبر انقلاب و مجلس می دهد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون این هیئت دو جلسه تشکیل داده است و متن قرارداد را در اختیار داشته و قرار است در هفته آینده طی بیانیه ای مکتوب نظر هیئت اعلام شود. البته اصل قرارداد در اختیار همه دستگاه های نظارتی و مدیر مجلس هم قرار دارد.

به گفته وی خود دولت هم قراردادهای نفتی را براساس چارچوب های مدنظر نظام مورد بررسی قرار می دهد تا این قراردادها براساس موازین مدنظر نظام تنظیم شود.

انتظار داریم پرونده فریدون سیاسی نشود/ هیئتی از سه قوه بر اجرای قراردادهای نفتی نظارت دارد ، نوبخت

سخنگوی دولت در خصوص پرسشها مطرح شده است در مورد محرمانه بودن این قرارداد گفت: یک شرکت نمی تواند بگوید من می خواهم قراردادی با شما ببندم و اطلاعات مورد نیاز را مورد نیاز دارم تا آنها را مطالعه کنم. بعد همه اطلاعات را بگیرد و بگویند ببخشید ما منصرف شدیم. ولی شرکتی که با ما قرارداد امضا می کند آیا می تواند این اطلاعات را در اختیار شرکت دیگری قرار دهد؟ اگر این کار را انجام دهد براساس قرارداد محرمانگی و رازداری محکوم خواهد بود و ما می توانیم ادعای حقوقی کنیم. قرار شد چارچوب محرمانگی و رازداری را از این به بعد شورای عالی امنیت ملی نظارت کند ولی این قرارداد قبل از آنکه در هیئت وزیران تصویب و به شورای عالی امنیت ملی فرستاده شود، این بخش کار انجام شده است بود ، مشکلی ندارد که مجوز شورای عالی امنیت ملی را دریافت کند.

نوبخت در مورد چینش کابینه دولت دوازدهم و پرسشها مطرح شده است در این زمینه اظهار کرد: مردم با امید و انتظار جهت اجرایی شدن مطالبات خود به روحانی را ی دادند و روحانی باید بداند که این رای را مردم به او دادند. البته مدیر جمهور هم میداند که جریانهای سیاسی جهت رضایت مردم و پیشرفت کشور به او کمک کردند. ما در شرایط اقتصادی، سیاسی، منطقه ای، بین المللی خاصی هستیم و همه کارها باید به گونه ای انجام شود که منافع کشور را تامین کند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هیئتی متشکل از سه قوه بر اجرای قراردادهای نفتی نظارت دارد، گفت: اگر کسی مدرکی مبنی بر اقدام خلاف قانون در این قراردادها دارد، آن ر

وی ادامه داد: بنابراین مدیر جمهور باید به دنبال قویترین افراد باشد. روحانی از توانایی ها همدلی وهمراهی وزاری فعلی آگاهی واطلاع دارد و براساس شاخصه های خود از آنها ارزیابی کرده و کسانی که موفق بداند مجددا از انها دعوت می کند که شاید تغییری در سمت های آنها هم انجام شود. البته روحانی حتما از بیرون کابینه یازدهم افرادی را به کابینه دوازدهم اضافه می کند که این افراد تازه از سوی جریانهای سیاسی معرفی می شوند. مدیر جمهور دنبال وزاری توانمند است و در این مسیر هیچ مضایقه ای نمی کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مدیر جمهور اعتقاد است افراد معتدل چه اصولگرا و چه اصلاح طلب می تواند توازن را در کابینه برقرار کند خاطر نشان کرد: شاخص اعتدال یکی از شاخصه هایی است که مدیر جمهور براساس آن تصمیم گیری می کند. وی به جریان اصولگرا هم اعتماد می کند و اگر افرادی از این جناح با دولت همفکر و همراه باشد آیا از آنها استفاده نشود؟ البته روحانی هنوز جمع بندی نهایی نکرده است که بعضی جریانها گلایه می کنند. تعامل با فراکسیون امید هم جهت تعیین وزرا وجود دارد و آنها باید به وزرا در مجلس رای دهند. البته هیچ جنبه فشاری از سوی این فراکسیون بر دولت وجود ندارد و مدیر جمهور همه حرفها را می شنود و عالی ترین ها را گزینش می کند. روحانی بسیار مقاوم است و هیچ فشاری بر مدیر جمهور موثر نخواهد بود.

انتظار داریم پرونده فریدون سیاسی نشود/ هیئتی از سه قوه بر اجرای قراردادهای نفتی نظارت دارد ، نوبخت

نوبخت در پاسخ به این پرسش که آیا بازداشت حسین فریدون تاثیری بر تصمیم روحانی در چینش کابینه دارد، افزود: این مواردی که شما اشاره کردید تاثیری بر اراده روحانی ندارد. مدیر جمهور بسیار صبور و خویشتندار عمل می کند و بسیار هم زیرک است و میداند بعضی کارها جهت برهم زدن ثبات انجام می شود بنابراین مدیر جمهور با این کارها از مسیر اعتدال خارج نمی شود.

وی در مورد استفاده از زنان و جوانان در کابینه هم گفت: ملاک مدیر جمهور جنسیتی نیست، بلکه ملاک شایستگی هست. دولت به استفاده از جوانان اعتقاد دارد ولی اعتقاد است از جوانان باید در جای خود استفاده شود.

نوبخت در بخش دیگری از این نشست راجع به بازداشت حسین فریدون هم تصریح کرد: از ماه ها قبل و حتی سال قبل این بحث ها مطرح بود که نظر مدیر جمهور هم این بود که همه افراد در برابر قانون یکسان بوده و باید در برابر قانون پاسخگو باشند. فریدون مرتب به مراجع قضایی می رفت و مرتب پاسخ می داد ولی اینبار قرار وثیقه گذاشتند و چون مبلغ آن اوج بود تهیه وثیقه وقت برد که به کمک بعضی دوستان فریدون و سند منزل خودش این وثیقه تامین شد. من نمی خواهم راجع به رقم وثیقه قضاوت کنم ولی او که فرار نمی کرد که این رقم در نظر گرفته شد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه اگر یک ساعت هم فرد محترمی را به زندان ببرند به حیثیت او خدشه وارد می شود خاطر نشان کرد: از قوه قضائیه انتظار قضاوت عادلانه داریم. البته اینکه قوه قضائیه مستقل است و برادر مدیر جمهور را احضار و به زندان می برد موجب قوت ما است که اگر جهت برادر مدیر قوه قضائیه و مقننه هم موارد مشابهی باشد قوه قضائیه مستقل، همین گونه که جهت برادر مدیر جمهور اقدام کرد با آنها هم همانگونه واکنش‌ها می کند. این موجب مباهات ما است که عدالت جهت همه یکسان اجرا شود.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که این وثیقه چگونه تامین شد، گفت: بالاخره فریدون دوستانی دارد. چون وثیقه ای به این مبلغ ندارد ما به قوه قضائیه احترام می گذاریم ولی معتقدیم جهت تحقق مطالبات مردم نیازمند آرامش هستیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی جهت فریدون افتاد که در بیمارستان خوابیدن شد اظهار کرد: اینکه فرد سالمی برود قوه قضائیه و بعد چنین اوضاع جسمی پیدا کند و پزشکش اظهار نگرانی کند. شاید من نباید جواب بدهم باید ببینیم چه اتفاقی افتاده هست. این را باید دیگران جواب دهند. انتظار داریم هیچ چیزی که خارج از عدل و انصاف و رفتارهای غیرقانونی و فشارهای خاص ای به ایشان نیامده هست. با اعتمادی که به دستگاه قضا داریم می دانیم که هیچ چیزی پیش نمی آید. انتظار داریم این موارد جنبه سیاسی پیدا نکند تا قداست کار قضایی خدشه دار نشده و ضابطین هم با نگرش غیر سیاسی باید به این عنوان نگاه کنند.

وی تاکید کرد: دولت هم هیچ خط قرمزی جهت مبارزه با فساد ندارد و اعتقاد است با هر عامل فسادی باید مقابله شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری راجع به بیانات اخیر ظریف در مورد احتمال خروج کشور عزیزمان ایران از برجام به خاطر نقض آن از طرف برابر خاطرنشان کرد: شورای عالی امنیت ملی کارگروه خاص ای جهت نظارت بر برجام دارد و موارد نقض برجام که منافع ما را خدشه دار کند، پیگیری می کند. در خود برجام هم سازوکار نظارت بر اجرای آن وجود دارد. در داخل کشور هنوز اعلام نشده که نقض برجام در حدی است که باید نسبت به آن شکایت کرد. بنابراین اجازه دهیم سیاستمداران هم حرفهای سیاسی خود را بزنند و اجازه دهیم آنها هم اظهارنظر کنند، لیکن سیاستمداران در مجامع بین المللی متناسب با آن شرایط صحبت می کنند، ولی نباید به صحبت های وزارت خارجه در آن مجمع که در پاسخ به یک نفر بیان شد در داخل کشور استناد شود.

نوبخت با بیان اینکه دستگاه نظارتی بر اجرای برجام نظارت می کند که هرگز منافع ما در برجام نقض شود، اظهار کرد: دولت قبلی امریکا رفته و دولت جدیدی سرکار آمده که دنبال پاره کردن برجام بود. دولت فعلی آمریکا از ذکاوت سیاسی کافی برخوردار نیست. چه لزومی دارد دکتر ظریف با همتای آمریکایی خود که اینگونه فکر می کند مذاکره انجام دهد. اگر مورد نیاز باشد در مورد منافع خودمان مذاکره انجام می دهیم. البته نه با این مجموعه دولت آمریکا.

وی در ادامه راجع به رویکرد دولت نسبت به فیلتر اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … و اینترنت تصریح کرد: دولت خواهان دسترسی همه شهروندان به اینترنت است و در برابر همه آنچه که بخواهد آزادی های سیاسی افراد را محدود کند مقاومت می کند ولی قبول کنیم نه تنها جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران بلکه همه کشورها در خصوص پرسشها ضد اخلاقی در اینترنت حساسیت دارند.

نوبخت همچنین در مورد لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری جهت برطرف عنوان حقوقهای نجومی گفت: این لایحه در دولت تصویب و به مجلس ارسال شده است هست. با این وجود دولت سقف پرداختها جهت مدیران سیاسی و غیرسیاسی را رعایت و خود خواسته براساس انضباط بخشی به دریافتها و پرداختها عمل می کند.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این پرسش که برنامه دولت جهت خروج کشور از شرایط رکود تورمی چیست، گفت: دولت جهت فعال کردن تناوب اقتصاد و رشد تولید از دو مسیر ارائه تسهیلات به بخش شخصی و اصلاح مقررات و برطرف موانع تولید و همچنین جذب سرمایه خارجی و داخلی عمل می کند. نشانه دولت دستیابی به رشد 8 درصدی و ایجاد 950 هزار شغل است که من اعتقاد دارم براساس قیمت تورم در رشد اقتصادی تاکنون دولت موفق بوده است.

وی راجع به رویکرد دولت نسبت به اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی که همسر خارجی دارند، خاطر نشان کرد: چنین بحثی در مجلس مطرح است که دولت هم به آن کمک می کند.

نوبخت در مورد مخالفت بعضی کمیسیون های مجلس با لایحه تفکیک سه وزارتخانه اظهار کرد: جمع بندی ما این است که اگر این تفکیک انجام شود کار آمدی زیاد کردن می یابد بنابراین تلاش ما بر ایجاد این تفکیک است.

خبرنگاری در مورد دلایل تفاوت آمار تورم و رشد اقتصادی بین مرکز آمار و بانک مرکزی پرسید که نوبخت در پاسخ گفت: این اختلاف به علت تفاوت در روش محاسبه، سال مبنای محاسبات یا فرمول محاسباتی است.

سخنگوی دولت همچنین درمورد آینده افراد متعرض به مدیر جمهور در روز قدس گفت: اطلاع دارم این افراد شناسایی شده است اند اماباید منتظر باشیم اقدام قاطع وقانونی نسبت به این افراد متخلف انجام شود و در این مورد نباید شاهد اطاله دادرسی باشیم.

وی همچنین راجع به برنامه دولت در باره توسعه راه های روستایی خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 100 درصد اعتبار جهت توسعه راه های روستایی، راه های اصلی، ریل، حمل و نقل دریایی و هوایی پرداخت کردیم که امسال هم بودجه در نظر گرفته شده است جهت راه های ارتباطی به خصوص راه های روستایی و مهم پرداخت می شود.

نوبخت همچنین با اشاره به اینکه 6 میلیون 600 هزار تن گندم از کشاورزان به مبلغ 8 هزار و 600 میلیارد تومان خریداری شده است است افوزد: تاکنون 4هزار و 600 میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت شده است و باقی مبالغ در حال پرداخت هست. همچنین 17 هزار و 831 میلیارد تومان تسهیلات به 25 هزار و 396 بنگاه کوچک و میانگین دولتی پرداخت شده است و بنگاه های بزرگ هم منابع مورد نیاز خود را از طریق بورس تهیه می کنند.

وی در آخر گفت: 51 هزار و 910 دستگاه تاکسی تازه نیز جایگزین تاکسی های فرسوده شده است است.

واژه های کلیدی: سیاسی | قرارداد | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه